شنبه 17 خرداد 1404
تاریخ ایجاد: سه شبه 8 تیر 1400   تاریخ بروزرسانی: چهار شنبه 7 خرداد 1404    تعداد بازدید : 444

گزارش عملکرد سه‌ماهه اول سال 1400 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد

گزارش عملکرد سه‌ماهه اول سال 1400 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد به شرح زیر است، جهت دریافت فایل گزارش اینجا کلیک کنید.

مدیریت کتابخانه

  1. مدیریت، برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، نظارت و کنترل فعالیت‌های کتابخانه

  2. اقدام و نظارت بر انتخاب و خرید منابع مورد نیاز کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های تابعه به صورت مجازی

  3. بررسی نیازهای پرسنلی و تجهیزاتی کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های تابعه و پیشنهاد آن به سرپرست کتابخانه

  4. پیگیری در جمع‌آوری نیازهای کتاب‌های الکترونیکی کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های تابعه

  5. پیگیری امور مربوط به تکمیل و به‌روزرسانی وب‌سایت کتابخانه‌های دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها

  6. بررسی و ارزشیابی برنامه‌های جاری و آتی پیشنهادی کتابخانه

  7. بررسی و پیش‌بینی نیازهای کتابخانه‌ها و پیشنهاد در تأمین بودجه سالانه و همکاری در جهت تحقق برنامه‌ها، خرید منابع، نظارت و پیگیری بر امور مربوط به خرید کتاب، منابع و سفارشات

  8. برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای فرآیند آموزش به‌صورت مجازی برای اعضای هیأت علمی و کارکنان

  9. ارتباط با کتابخانه‌های اقماری و دریافت مشکلات آن‌ها و راهنمایی جهت بهبود عملکرد

  10.  ارزیابی عملکرد دوره‌ای کتابخانه‌های تابعه و گزارش آن‌ها به سرپرست کتابخانه

  11.  نظارت بر حفظ و نقل و انتقال قانونی اموال کتابخانه

  12.  پیگیری امور مربوط به نرم‌افزار کتابخانه

  13.  تعیین شرح وظایف کارمندان و تقسیم کار

  14.  ارزشیابی کمی و کیفی کارکنان و کتابخانه‌های اقماری

  15.  مکاتبات اداری با سازمان‌ها، مؤسسات و کتابخانه‌ها

بخش امانت

  1. امانت(1119عنوان)، بازگشت(1286عنوان)، رزرو کتاب و پیگیری کتاب‌های امانتی دارای دیرکرد (398نفر)

  2. راهنمایی  مراجعین جهت عضویت در کتابخانه و تأیید نهایی بعد از ثبت‌نام

  3. راهنمایی و کمک به مراجعین جهت جستجوی کتاب‌ها در سیستم و قفسه مربوطه

  4. جمع‌آوری درخواست‌های منابع مورد نیاز اساتید، دانشجویان و کارکنان جهت خرید

  5. وجین کتاب‌های ویرایش قدیمی(7عنوان)

  6. جمع‌آوری کتاب‌هایی که نیاز به صحافی دارند وارجاع آنها برای ترمیم و صحافی(13عنوان)

  7. اسکن کردن عکس روی جلد کتاب(71عنوان)

  8. تمدید خودکار تمامی اعضاء کتابخانه مرکزی به علت شیوع بیماری کرونا (735نفر)

  9. اسکن کردن کتاب‌های درخواستی اساتید و دانشجویان و فرستادن به ایمیل (5نفر)

  10. همکاری با کتابخانه مجازی (دانلود کتاب و تهیه پیش‌نمایش100عدد)

  11. ثبت‌نام و عضویت دانشجویان، اساتید و کارمندان(14نفر)

  12. تسویه‌حساب نهایی اعضاء کتابخانه مرکزی(73نفر)

  13. اعمال جریمه دیرکرد اعضاء(40 عنوان کتاب)

بخش خدمات فنی

  1. دانلود 150 عنوان کتاب‌ لاتین مورد درخواست دانشکده‌ها جهت ورود به کتابخانه مجازی دانشگاه

  2. تهیه لیست ISBN کتاب‌های دانلود شده در اکسل و تغییر عناوین کتاب‌ها به ISBN 150 عنوان

  3. استخراج متادیتای 157 عنوان کتاب‌ الکترونیکی دانلود شده در اندنوت و ورود اطلاعات در اکسل و ویرایش آن‌ها

  4. ثبت دفتری و ورود اطلاعات 180 نسخه کتاب‌ فارسی و لاتین خریداری و اهدایی همچنین ویرایش اطلاعات کتاب‌ها در نرم‌افزار پارس آذرخش

  5. آماده‌سازی کتاب‌های وارد شده به نرم‌افزار( برچسب و بارکد و تگ) 180 نسخه

  6. آماده‌سازی 33 کتاب برگشتی ازصحافی

  7. ترمیم 15 کتاب مستعمل

  8. ارائه گزارش اطلاعات سال 1399 جهت نرم‌افزار فرابر

  9. تهیه لیست تازه‌های کتاب فارسی(164عنوان) برای بارگذاری در وب‌سایت کتابخانه مرکزی

  10. تکمیل کارهای مربوط به خرید نمایشگاه مجازی بهمن99

بخش پایان‌نامه

  1. ثبت وآماده‌سازی 101 نسخه پایان‌نامه در نرم‌افزار کتابخانه

  2. آماده‌سازی و ورود اطلاعات 556 نسخه پایان‌نامه در سایت eprints.kmu.ac.ir

  3. الحاق 323  فایل پی دی اف  پایان‌نامه‌ها  به سایت کتابخانه lib.kmu.ac.ir

  4. ایجاد 30 مورد پیش‌نمایش از طریق نرم‌افزار Flip PDF برای پایان‌نامه‌ها

  5. ثبت110 پروپوزال در برنامه کتابخانه

  6. اصلاح 41 عنوان پروپوزال در برنامه کتابخانه

  7. اصلاح 404 پایان‌نامه در برنامه کتابخانه

  8. پاسخگویی به مراجعین حضوری و یا ایمیل جهت تأیید 149عنوان پروپوزال

  9. پاسخگویی به 5 مراجعه‌کننده به بخش برای مطالعه پایان‌نامه

  10. 11 مورد پاسخگویی به اساتید جهت ارسال فایل پایان‌نامه

  11. ویرایش دستی 382 پایان‌نامه در کتابخانه مجازی به آدرس vlib.kmu.ac.ir

بخش سایت و مشاوره اطلاع‌رسانی

موارد کتابخانه مجازی:

  1. ادغام، آماده‌سازی و ویرایش فایل‌های مربوط به کوید19 در کتابخانه مجازی

  2. تأیید عضویت 50 نفر در کتابخانه مجازی دانشگاه

  3. حذف عضویت 370 نفر از کتابخانه مجازی به دلیل تسویه حساب یا انصراف

  4. تهیه پیش‌نمایش و آپلود 535 پایان‌نامه در کتابخانه مجازی دانشگاه

  5. تهیه پیش‌نمایش و آپلود 933 ایبوک 20صفحه‌ای در کتابخانه مجازی دانشگاه

  6. ورود موردی یک ایبوک و یک وبینار در کتابخانه مجازی دانشگاه

  7. ویرایش دستی اطلاعات 32 مدرک در کتابخانه مجازی و بررسی موردی 300 ایبوک لاتین برای کنترل پیش‌نمایش

  8. عوض کردن تصویر پیش‌زمینه کتابخانه مجازی 2 بار

موارد وب‌سایت کتابخانه مرکزی:

  1. ایجاد 4 بنر و درج 8 خبر در وب‌سایت کتابخانه مرکزی

  2. حذف بنر وبینارهای آموزشی و بنرهای قدیمی

  3. ویرایش و بارگذاری فایل نتایج نظرسنجی وبینارها و ایجاد فایل کشویی

  4. تصحیح گواهی‌های مورخ 26/05/99 و 04/06/99 و بارگذاری در وب‌سایت کتابخانه مرکزی

  5. تصحیح تاریخ تمدید کتابها تا 31/04/1400

  6. تصحیح کامل فایل تازه‌های کتاب فارسی 99و بارگذاری در سایت کتابخانه مرکزی

  7. ایجاد سامانه ارزیابی اثربخشی پژوهش‌ها در قسمت "سامانه‌ها"

  8. تصحیح فرم‌های پرسش از کتابدار فرم درخواست کتاب و مقاله و اضافه کردن تاریخ در فرم‌ها

  9. غیرفعال کردن لینک مستقیم درخواست کتاب و مقاله و افزودن نوشته و ارجاع به کتابخانه مجازی برای درخواست مقاله و کتاب

موارد مربوط به برگزاری وبینارها:

  1. تهیه 6 فرم ثبت‌نام وبینار آموزشی و 6 فرم نظرسنجی وبینار در وب‌سایت کتابخانه مرکزی

  2. تهیه 3 خروجی اکسل اطلاعات ثبت‌نام کنندگان در وبینارها و ارسال برای تهیه گواهی شرکت در وبینار

  3. فعال و غیرفعال کردن فرم‌ها و لینک‌های مربوط به برگزاری وبینارها   

موارد مربوط به ارسال ایمیل و پیامک:

  1. بررسی و پاسخ به 4 ایمیل ارسالی در قسمت "پرسش از کتابدار"

  2. ارسال 2 مقاله درخواستی برای تهیه و ارسال به متقاضی

  3. ارسال 10 ایمیل به شرکت طرف قرارداد دانشگاه برای موارد شخصی‌سازی یا رفع اشکال کتابخانه مجازی دانشگاه

  4. ارسال 3 مورد پیامک تبریک تولد اعضای هیأت علمی، ارسال پیامک اطلاع‌رسانی برگزاری وبینار برای همه اعضای هیأت علمی، ارسال 3 مورد پیامک یادآوری وبینار برای ثبت‌نام کنندگان در وبینارهای کتابخانه مرکزی

موارد آموزشی:

  1. آموزش به 8 کارآموز در مورد کتابخانه مجازی به مدت 16 ساعت

  2. آپدیت تک‌تک سیستم‌های سایت طبق آموزش مرکز IT دانشکده

گروه علم‌سنجی و پایش

  1. به‌روزرسانی فهرست اعضای هيأت علمی در سامانه علم‌سنجی (تعداد، رتبه علمی، نوع استخدام و..)

  2. تکمیل اطلاعات عمومی و تخصصی اعضای هیأت علمی در سامانه علم‌سنجی (اطلاعات شخصی و پروفایل‌های علم‌سنجی)

  3. پاسخگويی به بازخوردها در سامانه علم‌سنجی (درخواست های اعضای هیأت علمی و..)

  4. درج و روزآمدسازی شناسه‌های آکادمیک اعضای هیأت علمی در سامانه علم‌سنجی (اعلام نواقص پروفایل‌ها به اساتید از طریق نامه اتوماسیون، راهنمایی و پیگیری از طریق تلفن، شبکه مجازی و...)

  5. پاسخگویی ایمیل‌های ارسال شده وزارتخانه Check Reply

  6. اقدام برنامه عملیاتی پایش گروه علم‌سنجی و پایش کتابخانه‌های دانشگاه در سه ماهه اول 1400

  7. به‌روزرسانی صفحه IPW مراکز تحقیقات و دانشکده و بیمارستان‌ها در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس

  8. به‌روزرسانی اطلاعات وب‌سايت گروه علم‌سنجی و پایش (به‌روزرسانی اخبار، اطلاع‌رسانی کارگاه‌ها، و افیلیشن های درج شده در وب‌سایت و...)

  9. بررسی مقالات پابمد اعضای هیأت علمی و ارسال آنها به وزارتخانه جهت درج در پروفایل اساتید مربوطه در سامانه علم‌سنجی

  10. بررسی تعداد طرح‌های تحقیقاتی اعضای هیأت علمی در سامانه پژوهان با طرح‌های درج شده در سامانه علم‌ سنجی و اقدام جهت یکسان بودن آن‌ها

  11. بررسی و یکسان‌سازی درج اطلاعات گروه‌های آموزشی اعضای هیأت علمی در سامانه علم‌سنجی با اطلاعات گروه‌های آموزشی وب‌سایت دانشکده‌ها

  12. ارسال درخواست ویرایش نام انگلیسی گروه‌های آموزشی درج شده در سامانه علم‌سنجی به وزارتخانه

  13. ادغام مقالات اسکوپوس اعضای هیأت علمی

  14. پیگیری امور مربوط به واحد علم‌سنجی و کتابخانه مرکزی (در خصوص مشکلات مربوط به دریافت و عدم دریافت ایمیل)

بخش سفارشات

  1. انجام امور مالی مربوط به کتابخانه مرکزی و مراکز تابعه

  2. تهیه لیست کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه و ارائه به ناشران برای خرید کتاب

  3. پرداخت فاکتور کتاب‌ها و چک کردن کتاب‌های ارسالی با لیست درخواستی

  4. تهیه صورت‌جلسه از خرید کتاب‌ها و ارائه به حسابداری

  5. تسویه حساب با حسابداری

  6. جستجو و ارسال به ایمیل 177 مقاله درخواستی مراجعین

  7. خرید و ارسال به ایمیل 182 مقاله درخواستی مراجعین

  8. خرید و ارسال به ایمیل 10 ایبوک لاتین درخواستی مراجعین

  9. دریافت خروجی اندنوت 109213 عنوان مقاله کوید 19 از پایگاهEmbase  جهت بارگذاری در کتابخانه مجازی

  10. دریافت خروجی اکسل و اندنوت 65052 عنوان مقاله کوید 19 از پایگاه اطلاعاتی Scopus جهت بارگذاری در کتابخانه مجازی

  11. دریافت خروجی اکسل و اندنوت 45929عنوان مقاله کوید 19 از پایگاه اطلاعاتی Web of Science جهت بارگذاری در کتابخانه مجازی

  12. ادغام و ویرایش خروجی‌های نهایی دریافت شده

  13. انجام مکاتبات اداری کتابخانه مرکزی

  14. پیگیری امورقرارداد پشتیبانی نرم‌افزار کتابخانه‌ای آذرسا

  15. برنامه‌ریزی شیفت‌ دورکاری برای پرسنل کتابخانه مرکزی

آمار وبینارهای آموزشی سه ماهه اول سال 1400

 

ردیف

عنوان وبینار

تاریخ برگزاری

تعداد شرکت‌کنندگان

1

شناسایی مجلات نامعتبر، کم اعتبار و آشنایی با شاخص های جعلی ارزیابی مجلات

سه‌شنبه 1400/03/11

97

2

وبینار آموزشی مبانی اینترنت

دوشنبه 1400/03/24

60

3

وبینار آموزش پیشرفته استناددهی با نرم‌افزار Endnote تحت وب

یکشنبه 1400/03/30

46

جمع کل 

 203 نفر