شنبه 17 خرداد 1404
تاریخ ایجاد: دو شنبه 5 تیر 1402   تاریخ بروزرسانی: چهار شنبه 7 خرداد 1404    تعداد بازدید : 390

گزارش عملکرد سه‌ماهه اول سال 1402 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد

 

گزارش عملکرد سه‌ماهه اول سال 1402 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد به شرح زیر است، جهت دریافت فایل PDF گزارش اینجا کلیک کنید.

مدیریت کتابخانه

  1. مدیریت، برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، نظارت و کنترل فعالیت‌های کتابخانه‌های علوم پزشکی کرمان

  2. پیگیری قرارداد نرم‌افزار کتابخانه و هماهنگی برای وصل نرم‌افزار در کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌های تابعه

  3. مکاتبات اداری با سازمان‌ها، مؤسسات و کتابخانه‌ها

  4. نظارت کامل بر بخش سفارشات در تقسیم بودجه، نظارت بر خرید، پیگیری دریافت خریدها از طریق ارتباط با ناشران و پست در خرید از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

  5. بررسی و تأیید اطلاعات نرم افزار آماری فرابر

  6. پیگیری انجام امور مربوط به پایش کتابخانه‌ها و راهنمایی پرسنل

  7. بررسی نیازهای پرسنلی و تجهیزاتی کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های تابعه و پیشنهاد آن به سرپرست کتابخانه

  8. پیگیری در جمع‌آوری نیازهای کتاب‌های الکترونیکی کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های تابعه

  9. پیگیری امور مربوط به تکمیل و به‌روزرسانی وب‌سایت کتابخانه‌های دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها

  10. بررسی و ارزشیابی برنامه‌های جاری و آتی پیشنهادی کتابخانه

  11. بررسی و پیش‌بینی نیازهای کتابخانه‌ها و پیشنهاد در تأمین بودجه سالانه و همکاری در جهت تحقق برنامه‌ها، خرید منابع، نظارت و پیگیری بر امور مربوط به خرید کتاب، منابع و سفارشات

  12. برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای فرآیند آموزش به‌صورت مجازی برای اعضای هیأت علمی و کارکنان

  13. ارتباط با کتابخانه‌های اقماری و دریافت مشکلات آن‌ها و راهنمایی جهت بهبود عملکرد

  14. نظارت بر حفظ، نقل و انتقال قانونی اموال کتابخانه

  15. پیگیری جذب نیروی انسانی مورد نیاز کتابخانه مرکزی و کتابخانه های اقماری دانشگاه

  16. پیگیری جذب بودجه از خیرین و .... برای تأمین منابع علمی و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه مرکزی و کتابخانه های واحدهای اقماری دانشگاه

  17. پیگیری امور مربوط به نرم‌افزار کتابخانه

  18. تعیین شرح وظایف کارمندان و تقسیم کار

  19. ارزشیابی کمی و کیفی کارکنان و کتابخانه‌های اقماری

بخش امانت

 

  1. ویرایش، اصلاح و تفکیک کشور در پروفایل تمامی اعضای خارجی کتابخانه

  2. تهیه لیست 200 مورد از پراستفاده‌ترین کتاب‌های فارسی و لاتین اساتید ودانشجویان برای نمایشگاه کتاب تهران

بخش خدمات فنی

منابع چاپی

 

 

 

  1. باز کردن 144 کارتن و بسته‌ پستی کتاب مربوط به خریدهای مجازی و حضوری از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب

  2. یاداشت بارکد فاکتور 82 کارتن و بسته پستی

  3. چیدن کتاب‌های ارسالی از نمایشگاه در قفسه‌ها

  4. چک کردن کتاب‌ها با فاکتورهای ارسالی

  5. تفکیک و جداسازی کتاب‌ها برای مراکز تابعه و کتابخانه مرکزی

  6. همکاری با میز امانت

منابع الکترونیک

  1. پایش وب‌سایت سه‌ماهه چهارم 1401 کتابخانه‌های بیمارستانی و دانشکده‌ای و بررسی فرم‌های چک‌لیست و اسنپ‌شات مراکز

  2. تماس با همکاران بیمارستانی و دانشکده‌ای و پیگیری در جهت رفع نواقص و به‌روزرسانی وب‌سایت‌ها

  3. چک مستندات مربوط به استاندارهای کتابخانه‌های بیمارستانی

  4. همکاری با میز امانت

 

بخش پایان‌نامه

 

 

 

 

فعالیت های مربوط به سامانه فرابر:

  1. جمع آوری و دریافت اطلاعات کتابخانه ها

  2. بررسی و اصلاح آمار کتابخانه ها و راستی آزمایی این آمار با برنامه کتابخانه

  3. ورود اطلاعات آمار در سامانه فرابر

  4. اصلاح آمار در سامانه فرابر

همکاری با ریاست کتابخانه :

  1. همکاری با ریاست کتابخانه جهت تکمیل و اصلاح اطلاعات در سامانه فرابر

  2. همکاری جهت خرید کتب از سایت نمایشگاه کتاب

  3. بررسی سامانه rpis و چگونگی بروز رسانی اطلاعات آن

  4. حضور در جلسه مربوط به اعتباربخشی در معاونت تحقیقات

  5. حضور در جلسه مربوط به برنامه راهبرد عملکردی کتابخانه در معاونت توسعه

  6. همکاری در تهیه و تکمیل و اصلاح برنامه عملیاتی کتابخانه

  7. جمع آوری و بررسی پیش فاکتورهای ناشران کتب لاتین و تکمیل گزارش اکسل درخواست خرید با اطلاعات پیش فاکتور 8 ناشر

بخش سایت و مشاوره اطلاع‌رسانی

 

 

 

به‌روزرسانی وب‌سایت‌ها

  1. به‌روزرسانی وب‌سایت کتابخانه مرکزی و دیجیتال برای پایش و کسب امتیاز کامل وزارتخانه

  2. تکمیل تب "مدیریت بحران" مطابق چک‌لیست پایش وزارتخانه و اضافه کردن شماره تماس‌های ضروری، منابع موجود مرتبط با مدیریت بحران شامل فایل‌های طرح‌های تحقیقاتی، پروپوزال، پایان‌نامه و مقالات مرتبط با مدیریت بحران در شش ماهه دوم 1401، اضافه کردن لینک مقالات کووید 19 از کتابخانه مجازی، تهیه لیست ایبوک‌های لاتین کتابخانه مجازی‌ و کتاب‌های فارسی و لاتین چاپی موجود با موضوع مدیریت بحران،

  3. اصلاح اطلاعات سرپرست کتابخانه

  4. به‌روزرسانی محتوای آموزشی 2 وبینار 1401و 2 وبینار 1402

  5. به‌روزرسانی کامل وب‌سایت کتابخانه دیجیتال شامل اصلاح تب‌های بالا، اصلاح، ویرایش و تهیه فرمت word آیین‌نامه حق‌مؤلف، اصلاح پرسنل، اصلاح قسمت منابع الکترونیک به صورت کامل شامل اصلاح و یکدستی جداول در فونت و سایز و اعلام وضعیت دسترسی منابع الکترونیک

ارسال ایمیل یا تماس برای انجام و پیگیری کارها

  1. ارسال ایمیل به شرکت برای اعلام حجم ایبوک سال 1401، تهیه خروجی با موضوعات فیزیک پزشکی و ارسال تفاهم‌نامه

  2. ارسال ایمیل برای ارسال نتیجه مشابهت‌یابی مقالات

  3. ارسال ایمیل برای ریاست شامل خروجی ثبت‌نام‌کنندگان در وبینارها برای صدور گواهی و نتایج وظایف محول شده

  4. پیگیری برقراری دسترسی پایگاه آلتمتریکس از طریق تماس و پیامک

گزارش عملکرد

  1. تهیه گزارش عملکرد سه‌ماهه چهارم 1401

  2. تهیه گزارش عملکرد سالیانه 1401 

  3. تهیه گزارش عملکرد سه‌ماهه اول 1402سایت

  4. تهیه گزارش عملکرد کتابخانه مجازی و وب‌سایت در سال 1401

انجام امور محوله

  1. تهیه لیست ایبوک‌های کتابخانه مجازی با موضوعات فیزیک پزشکی، رادیوتراپی و رادیولوژی

  2. بررسی شابک و عنوان 192 ایبوک در کتابخانه مجازی و اعلام موجودی بر اساس سال برای خرید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب

  3. شرکت در شیفت میز امانت طبق برنامه‌ریزی و همکاری با این بخش

طراحی پوستر و تصویر

  1. طراحی، چاپ و بارگذاری پوستر "دستورالعمل استفاده از کتابخانه در زمان پاندمی ویروس کرونا"

  2. طراحی و بارگذاری پوستر آموزشی "معرفی کتابخانه مجازی دانشگاه"

  3. طراحی عکس جدید برای صفحه اصلی کتابخانه مجازی و بارگذاری آن

 

بخش سفارشات

 

 

  1. انجام امورمالی کتابخانه مرکزی و مراکز تابعه دانشگاه و تسویه حساب نهایی با امور مالی معاونت تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه

  2. پیگیری بودجه تخصیص داده شده جهت خرید کتاب از نمایشگاه کتاب به صورت مجازی وحضوری

  3. تقسیم بودجه بین مراکز تابعه (13 مرکز) و کتابخانه مرکزی بر اساس نیاز کتابخانه‌ها

  4. واریز وجه جهت خرید از نمایشگا ه مجازی کتاب تهران

  5. بررسی لیست کتاب‌های مورد نیاز مراجعین، گروه‌ها و مراکز تابعه جهت خریداری از ناشران

  6. خرید از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (مجازی و حضوری)

  7. جمع‌آوری درخواست خرید و جنس از انبار و آماده‌سازی جهت تحویل به معاونت پژوهشی

  8. همکاری با میز امانت

  9. تهیه گزارش آمار مربوط به خرید کتابخانه و سایر مراکز به صورت ماهانه و سالانه

 

آمار وبینارهای آموزشی سه ماهه اول سال 1402