شنبه 17 خرداد 1404
تاریخ ایجاد: سه شبه 19 تیر 1403   تاریخ بروزرسانی: چهار شنبه 7 خرداد 1404    تعداد بازدید : 115

گزارش عملکرد سه ماهه اول سال 1403 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد

گزارش عملکرد سه‌ماهه اول سال 1403 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد به شرح زیر است، جهت دریافت فایل PDF گزارش اینجا کلیک کنید.

مدیریت کتابخانه

  • پیگیری و برگزاری جلسات نشست‌های هم‌اندیشی رؤسای کتابخانه‌های واحدهای تابعه دانشگاه دو ماه یک‌بار

  • پیگیری مصوبات جلسات نشست‌های هم‌اندیشی رؤسای کتابخانه‌های واحدهای تابعه دانشگاه

  • پیگیری تمدید قرارداد نرم‌افزار کتابخانه‌ای تحت وب آذرسا و انجام کلیه کارهای مربوط به آن، مراجعه و پیگیری مداوم با معاونت تحقیقات و فناوری واحد حراست و واحد مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه و واحد قراردادهای معاونت توسعه

  • بررسی و پیش‌بینی نیازهای کتابخانه‌ها و پیشنهاد در تأمین بودجه سالانه و همکاری در جهت تحقق برنامه‌ها، خرید منابع نظارت و پیگیری امور مربوط به خرید کتاب و منابع و سفارشات

  • پیگیری جذب بودجه 1403 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد

  • اقدام و نظارت بر انتخاب و خرید منابع مورد نیاز کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های تابعه از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای کتابخانه مرکزی و12 کتابخانه تابعه

  • مدیریت، برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، نظارت و کنترل فعالیت‌های کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه

  • پیگیری و نظارت بر تکمیل اطلاعات کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های واحدهای تابعه در سامانه آماری فرابر دانشگاه

  • پیگیری و نظارت و تکمیل اطلاعات سامانه یکپارچه پایش برنامه عملیاتی HOP وزارتخانه

  • پیگیری و نظارت بر نحوه اصلاحیه روش تأیید پروپوزال دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی

  • بررسی نیازهای پرسنلی و تجهیزاتی کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های تابعه و پیشنهاد آن به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه.

  •  پیگیری در جمع‌آوری نیازهای کتاب‌های الکترونیکی کتابخانه مرکزی و 12 کتابخانه تابعه.

  •  بررسی و ارزشیابی برنامه‌های جاری و آتی پیشنهادی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه

  • نظارت بر اجرای فرآیند آموزش به صورت حضوری و مجازی برای اعضاء هیأت‌علمی، کارکنان و کاربران.

  • ارتباط با کتابخانه‌های اقماری و دریافت مشکلات آن‌ها و راهنمایی جهت بهبود عملکرد

  • همکاری با واحد EDC  معاونت آموزشی دانشگاه جهت اجرای مصوبه تفاهم‌نامه دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه‌های علوم پزشکی، باهنر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان مبنی بر استفاده از خدمات کتابخانه‌های دانشگاه و منابع الکترونیک مورد اشتراک دانشگاه.

  • مکاتبات اداری با سازمان‌ها، مؤسسات و کتابخانه‌ها

بخش امانت

 

 

  • اداره شیفت عصر کتابخانه

  • پیگیری و راه‌اندازی پیامک دیرکرد برای اعضاء

  • همکاری برای خرید نمایشگاه کتاب تهران

  • تهیه لیست خرید کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان

  • پیگیری سیستم امنیت کتابخانه

 

بخش خدمات فنی

منابع چاپی

 

  • همکاری با میز امانت

  • دریافت لیست درخواستی کتاب‌های لاتین از طریق ایمیل و یکپارچه کردن تمام لیست خرید در اکسل

  • جستجوی ISBN در آمازون برای کتاب‌های لاتین و برآورد قیمت کتاب‌ها بر اساس ناشرین  

منابع الکترونیک

 

 

  • پایش شش ماهه دوم 1402 بررسی چک‌لیست و اسنپ‌شات‌های رسیده از سایر کتابخانه‌های دانشکده و بیمارستان، پاسخ به سوالات همکاران، پیگیری و تصحیح گزارش پایش رسیده از مراکز، تصحیح، جمع‌آوری و ادغام چک‌لیست‌ها و بارگذاری آن‌ها

  • انجام کارهای اداری، تنظیم نامه‌های اداری، صورت‌جلسه‌ها و سایر کارهای خواسته شده مافوق

  • انجام کارهای مربوط به وبینارها: هماهنگی با مدرسان، تنظیم تاریخ برگزاری وبینار، هماهنگی جهت اطلاع‌رسانی، ثبت‌نام و ورود اطلاعات در سامانه certificate، صدور گواهی‌ها و....

  • برنامه‌ریزی و آماده‌سازی دوره‌های مدرسه تابستانه و هماهنگی با مدرسان

  • برنامه‌ریزی و هماهنگی با شرکت پارس‌آذرخش جهت ورود اطلاعات 1800 عنوان کتاب الکترونیکی به نرم‌افزار کتابخانه و تقسیم کتاب‌ها بین همکاران

  • تهیه آمار و گزارش‌های تحویل مدرک در سال 1402

  • همکاری با میز امانت کتابخانه

 

بخش پایان‌نامه

 

 

 

همکاری با ریاست کتابخانه :

  • جمع‌آوری و تکمیل اطلاعات فرابر کتابخانه‌های دانشگاه

  • آماده‌سازی و ارسال عملکرد زمستان 1402 و ارسال برای ریاست

  • تهیه آمار مربوط به چک لیست خودارزیابی وزارتخانه ( کل منابع چاپی 3 سال اخیر) و ارسال برای ریاست

  • تهیه آمار مربوط به کارکرد میز امانت و ارسال برای ریاست

  • آماده‌سازی و ارسال لیست کتاب‌های درخواستی کتابخانه و ارسال برای همکار

  • تهیه و تنظیم عملکرد نموداری 3 سال اخیر میز امانت، منابع کتابخانه ، بخش فنی، بخش پایان‌نامه‌ها و سایت کتابخانه و ارسال برای ریاست

  • شرکت در جلسه هم‌اندیشی پیرامون ورود اطلاعات منابع الکترونیک

  • تهیه آمار مربوط به پایان‌نامه‌ها با موضوع سیاست کلی سلامت و ارسال برای ریاست

  • همکاری با بخش حسابداری کتابخانه جهت تنظیم لیست منابع و بررسی پیش فاکتورها جهت خرید از نمایشگاه کتاب

  • تهیه و آماده‌سازی آمار 1400، 1401 و 1402 در مورد کتاب‌ها و منابع دیجیتال و پایان‌نامه‌ها و ارسال برای ریاست

  • شرکت در جلسه هم‌اندیشی با کتابداران در دانشکده داروسازی

  • اسکن و ارسال قراردادهای تدریس ( 15 مورد ) و ارسال برای ریاست

  • تنظیم آیین دیرکرد کتاب و جریمه  و ارسال برای ریاست

  • آموزش حضوری شلف‌خوانی در محل کتابخانه شهید بهشتی

  • تهیه و تنظیم نمونه کارت عضویت و ارسال برای ریاست

  • تنظیم برنامه شیفت میز امانت و ارسال برای ریاست

  • همکاری با میز امانت کتابخانه

بخش سایت

 

 

به‌روزرسانی وب‌سایت‌ها

  • انجام کامل موارد پایش مربوط به کتابخانه مرکزی و کتابخانه دیجیتال شامل به‌روزرسانی، ایجاد یا ویرایش موارد خواسته شده و تهیه اسنپ‌شات

  • به‌روز رسانی شماره و تاریخ بیمه‌نامه‌ها در قسمت مدیریت بحران

  • افزودن گزارش سه مورد فعالیت کتابخانه برای مدیریت بحران

  • اضافه کردن فرم جدید پروپوزال در قسمت راهنماها- پایان‌نامه

  • اضافه کردن فرم جدید پروپوزال در سوالات متداول

  • به‌روز رسانی وب‌سایت‌ها به صورت کامل

  • به‌روز رسانی محتوای آموزشی وبینارهای 1402 مجموعه وبینارهای تفکر نقادانه

  • ایجاد 7 وبینار در قسمت وبینارهای 1403

 ارسال ایمیل یا تماس برای انجام و پیگیری کارها

  • تماس با IT معاونت  تحقیقات و فناوری (4 مورد)

  • تماس با شرکت یابش (5 مورد)

 گزارش عملکرد

  • تهیه گزارش عملکرد سه‌ماهه چهارم 1402

  • تجمیع، ویرایش و بارگذاری گزارش عملکرد سه ماهه چهارم 1402

  • تصحیح عملکرد سه ماهه سوم 1402( جداول)

  • تهیه گزارش عملکرد دو ساله بخش سایت

  • تهیه آمار ایبوک‌های سال 1400، 1401 و 1402

  • تهیه آمار 5 ساله بخش سایت

 انجام امور محوله

  • آپ‌دیت سیستم‌های سایت

  • انجام موارد مربوط به پایش

  • آماده‌سازی مستندات مربوط به پایش

  • تهیه اسنپ‌شات مربوط به موارد پایش

  • همکاری با میز امانت کتابخانه

بخش سفارشات

 

  • دریافت لیست درخواست کتاب واحدها (13مرکز) از طریق ایمیل

  • ورود اطلاعات مربوط به  لیست خرید مراکز به صورت جداگانه در اکسل

  • یکپارچه کردن  تمامی لیست خرید مراکز دراکسل و مرتب نمودن آن‌ها براساس ناشر

  • ارسال لیست خرید کتاب‌ها به ناشرین جهت فرستادن پیش فاکتور از طریق فضای مجازی

  • پیگیری ناشرین و کنترل پیش فاکتور ارسالی آن‌ها

  • بررسی تأییدیه مجوز ناشرین از سایت اصناف

  • پرداخت فاکتور و خرید کتاب

  • دریافت کارتن کتاب از ناشران و کنترل کتاب‌ها با فاکتور

  • تفکیک و جداسازی کتاب‌ها براساس لیست درخواست واحدها

  • تهیه درخواست خرید مربوط به خرید هرکدام از واحدها و تحویل کتاب‌ها

  • همکاری با بخش امانت

آمار وبینارها و کارگاه‌های آموزشی