شنبه 17 خرداد 1404
تاریخ ایجاد: سه شبه 26 فروردین 1404   تاریخ بروزرسانی: چهار شنبه 7 خرداد 1404    تعداد بازدید : 59

گزارش عملکرد سه ماهه چهارم سال 1403 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد

گزارش عملکرد سه‌ماهه چهارم سال 1403 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد به شرح زیر است، جهت دریافت فایل PDF گزارش اینجا کلیک کنید.

 

مدیریت کتابخانه

  • جلسه هم‌فکری و هم‌ا‌‌ندیشی روئسای کتابخانه‌های واحدهای تابعه دانشگاه با حضور معاونت تحقیقات و فناوری

  • نشست مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارتخانه با معاونین پژوهشی و مدیران اطلاع‌رسانی دانشگاه‌های کلان منطقه قطب 8 کشور

  • گزارش کمی فعالیتها، امکانات و زیرساخت‌های کتابخانه‌های دانشگاه در شش ماهه اول 1403

  • برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی کتابداران کتابخانه مرکزی زمستان 1403

  • درخواست تخصیص بودجه خرید کتاب از دوازدهمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی مجازی جهت دانشگاه علوم پزشکی کرمان1403

  • درخواست تخصیص یارانه بن خرید کتاب از دوازدهمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی مجازی جهت دانشگاه علوم پزشکی کرمان1403از طریق وزارت ارشاد

  • درخواست ارسال لیست کتب مورد نیاز گروه‌های آموزشی و کتابخانه واحد جهت خرید از دوازدهمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی مجازی

  • خرید کتاب از دوازدهمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی مجازی برای 13 کتابخانه واحدهای تابعه آموزشی دانشگاه

  • ارسال گزارش انجام شلف‌خوانی کتابخانه‌های واحدهای تابعه دانشگاه

  • شرکت در جلسه سامانه سیپاد به منظور ایجاد ارتباط نرم‌افزار کتابخانه‌ای پارس‌آذرخش با سامانه آموزشی سیپاد

  • پیگیری جذب بودجه نیمه دوم 1403 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد جهت خرید کتب لاتین مورد نیاز واحدها

  • برنامه‌ریزی و برگزاری 4 کارگاه آموزشی آشنایی با کتابخانه دیجیتال گیگا و خدمات کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های واحدهای تابعه دانشگاه در واحدهای تابعه دانشگاه

  • پیگیری درخواست صدور مجوز اخذ قرارداد خدمات پشتیبانی نرم‌افزار کتابخانه‌ای تحت وب آذرسا 1403 

  • پیگیری و انعقاد قرارداد خدمات پشتیبانی نرم‌افزار کتابخانه‌ای تحت وب آذرسا 1403

  • پیگیری درخواست صدور مجوز اخذ قرارداد خدمات پشتیبانی نرم‌افزار کتابخانه‌ای تحت وب آذرسا 1404

  • ارسال فرم‌های نرم‌افزار آماری فرابر جهت تکمیل اطلاعات آماری سال 1403 کتابخانه‌های واحدهای آموزشی تابعه دانشگاه

  • مدیریت، برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، نظارت و کنترل فعالیت‌های کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه

  • نظارت بر اجرای فرآیند آموزش به‌صورت حضوری و مجازی برای اعضاء هیأت‌علمی، کارکنان و کاربران

  • ارتباط با کتابخانه‌های اقماری و دریافت مشکلات آن‌ها و راهنمایی جهت بهبود عملکرد

  • مکاتبات اداری با سازمان‌ها، مؤسسات و کتابخانه‌ها

بخش امانت

 

 

  • اداره شیفت عصر کتابخانه

  • آموزش همکاران و دانشجویان بخش امانت

  • همکاری با نمایشگاه مجازی بهمن

  • جمع‌آوری و تهیه لیست خرید کتاب

  • بررسی و حذف اعضاء باقی‌مانده دانشکده پزشکی سیرجان

بخش خدمات فنی

منابع چاپی

 

 

منابع الکترونیک

 

  • ورود اطلاعات کتاب های الکترونیکی گروه آموزش پزشکی به نرم‌افزار کتابخانه 40 عنوان

  • چک کردن روزانه درخواست کتب و مقالات رسیده از طریق ایمیل و درخواست‌های موردی سایر کتابخانه‌ها و گروه‌های آموزشی

  • انجام کارهای مربوط به وبینارهای برگزار شده در کتابخانه مرکزی: هماهنگی با مدرسان، تنظیم تاریخ برگزاری وبینار هماهنگی جهت اطلاع‌رسانی، ثبت‌نام و ورود اطلاعات در سامانه certificate، صدور گواهی‌ها و....

  • انجام امور محول شده از طرف ریاست کتابخانه

  • همکاری با بخش فنی کتابخانه

  • همکاری با میز امانت کتابخانه

  • آموزش همکاران و دانشجویان در بخش خدمات فنی

بخش پایان‌نامه

 

 

 

شلف‌خوانی کتابخانه های تابعه:

  • دریافت گزارش نهایی شلف‌خوانی بیمارستان شفا

  • دریافت فایل اکسل شلف‌خوانی دانشکده مدیریت

  • تنظیم گزارش نهایی شلف‌خوانی  کتابخانه های تابعه در سال 1403 و ارسال برای ریاست

 همکاری با بخش فنی:

  • ثبت، فهرست‌نویسی، آماده‌سازی و ورود اطلاعات 88 نسخه کتاب ( مرکزی)

  • ویرایش 226 کار برگه کتاب( مرکزی)

  • وجین 44 نسخه کتاب ( مرکزی و طب سنتی)

  • صحافی کتب

  • همکاری با ریاست جهت ساماندهی کتب رسیده از معاونت و مرکز قرآن پژوهی

همکاری با بخش میز امانت کتابخانه:

  • شیفت دوره‌ای با بقیه همکاران و به صورت یک روز کاری تمام وقت ( امانت، برگشت، تمدید، عضویت، راهنمایی مراجعین)

همکاری با ریاست کتابخانه:

  • بازدید از کتابخانه طب سنتی و راه‌اندازی سیستم میز امانت

  • بازدید دوره‌ای از کتابخانه‌های پردیزه و آموزش مجدد بررسی فایل مفقودی برای کتابخانه مدیریت

  • تنظیم و ارسال عملکرد سه‌ماهه سوم 1403 و ارسال برای ریاست

  • شرکت در جلسه رؤسای کتابخانه‌ها و معاونت تحقیقات در محل کتابخانه مرکزی

  • شرکت در جلسه هم‌اندیشی پیرامون مسائل خدمات فنی کتابخانه مرکزی

  • تنظیم و ارسال شیفت میز امانت کتابخانه مرکزی و ارسال برای ریاست

  • تهیه و تنظیم آمار از کل منابع کتابخانه‌ها و ارسال برای ریاست

  • تهیه گزارش از کتب دیجیتال آموزش پزشکی و ارسال برای ریاست

  • تهیه گزارش شاخص بودجه کتابخانه از سامانه فرابر و ارسال برای ریاست

  • تهیه گزارش از عملکرد کتابخانه طب‌سنتی و ارسال برای ریاست

  • تهیه و تنظیم لیست کتاب از موجودی کتابخانه‌ها جهت درخواست منابع مورد نیاز برای المپیاد دانشجویی و ارسال برای ریاست

  • بررسی و اصلاح قرارداد پارس آذرخش و ارسال برای ریاست

  • بررسی و اصلاح فاکتور کتب لاتین و ارسال برای ریاست

  • تنظیم شرح وظایف و ارسال برای ریاست

  • تنظیم فرم‌های خام فرابر سال 1403 و ارسال برای ریاست

  • تهیه گزارش از منابع وارد شده در بهمن و اسفند کلیه کتابخانه‌ها و تطابق با فاکتورها و ارسال برای ریاست

بخش سایت

 

 

به‌روزرسانی وب‌سایت‌ها

  • اصلاح ساعت کاری

  • به‌روزرسانی اطلاعات بخش پرسنل کتابخانه مرکزی

  • به‌روزرسانی وب‌سایت کتابخانه مرکزی در آمار منابع چاپی کتابخانه مرکزی و منابع الکترونیک کتابخانه مجازی

  • به‌روزرسانی محتوای آموزشی و لینک خبر وبینارهای 1403

  • ورود پرسش از کتابدار در وب‌سایت کتابخانه مرکزی

گزارش عملکرد

  • تهیه گزارش عملکرد سه‌ماهه سوم 1403

  • تجمیع، ویرایش، تهیه جدول و بارگذاری گزارش عملکرد سه ماهه سوم 1403

انجام امور محوله

  • جستجوی ایبوک با موضوع‌های خواسته شده مدیریت درکتابخانه مجازی و ارسال PDF آن‌ها

  • ورود 3 سری قیمت ایبوک از ناشران مختلف در فایل اکسل ارسالی مدیریت کتابخانه

  • نصب نرم‌افزار MAXQDA روی 32 سیستم سایت

  • همکاری با میز امانت و حضور در شیفت

  • همکاری با بخش خدمات فنی و آماده‌سازی و ورود اطلاعات کتاب‌ها (67نسخه)

بخش سفارشات

 

  • دریافت لیست خرید کتاب واحدها (13 مرکز )

  • ورود اطلاعات مربوط به واحدها در اکسل و ورد

  • تهیه بودجه جهت خرید کتاب از نمایشگاه مجازی بهمن

  • خرید از نمایشگاه مجازی بر اساس اولویت‌بندی نیازهای کتابخانه‌ها

  • هماهنگی و پیگیری کتاب‌های خریداری شده از ناشران

  • دریافت کتاب‌ها و چک بر اساس فاکتور و لیست درخواستی

  • تفکیک کتاب‌ها بر اساس لیست درخواستی واحدها جهت ارسال به کتابخانه‌ها

  • تهیه در خواست خرید لیست کتاب‌های هر واحد جهت امضا و تحویل به واحد مربوطه

  • وارد کردن اطلاعات لیست خرید در برنامه اکسل و ورد

  • تهیه درخواست خرید و صورت‌جلسه جهت ارائه به بخش مالی معاونت پژوهشی

  • تهیه خلاصه سند و جمع مبالغ خریداری شده جهت تسویه حساب به بخش مالی معاونت پژوهشی

  • کپی از فاکتورها، فیش پرداختی، پانچ کردن، ضمیمه کردن فرم درخواست‌های خرید، صورت‌جلسه و خلاصه سند  جهت تحویل به معاونت

  • جمع‌آوری امضاهای مربوط به سندهای خریداری شده و در نهایت تحویل به بخش مالی معاونت پژوهشی جهت بررسی

  • ارائه گزارش‌های مربوط به خرید واحدها به سرپرست کتابخانه

  • همکاری با بخش فنی (آماده‌سازی کتاب‌ها) جهت ورود اطلاعات

  • دریافت کتاب‌های اهدایی و تعمیر کتاب‌های فرسوده

  • همکاری با بخش امانت

آمار وبینارها و کارگاه‌های آموزشی