شنبه 17 خرداد 1404
تاریخ ایجاد: شنبه 7 مهر 1403   تاریخ بروزرسانی: چهار شنبه 7 خرداد 1404    تعداد بازدید : 87

گزارش عملکرد سه ماهه دوم سال 1403 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد

گزارش عملکرد سه‌ماهه دوم سال 1403 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد به شرح زیر است، جهت دریافت فایل PDF گزارش اینجا کلیک کنید.

مدیریت کتابخانه

  • پیگیری و نظارت بر انجام شلفخوانی الکترونیک 11 کتابخانه واحدهای تابعه دانشگاه

  • پیگیری و نظارت بر برگزاری اولین مدرسه تابستانه پژوهش‌محور بامداد، مدیریت اطلاع‌رسانی و منابع علمی با همکاری کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی کرمان

  • پیگیری و ساماندهی امور مربوط به کتابخانه طب ایرانی

  • پیگیری و برگزاری جلسات  با معاونت تحقیقات و فناوری و مدیریت اطلاع‌رسانی و منابع علمی

  • پیگیری و برگزاری جلسات نشست‌های هم‌اندیشی رؤسای کتابخانه‌های واحدهای تابعه دانشگاه 

  • پیگیری مصوبات جلسات نشست‌های هم‌اندیشی رؤسای کتابخانه‌های واحدهای تابعه دانشگاه

  • پیگیری تمدید قرارداد نرم‌افزارکتابخانه‌ای تحت وب آذرسا و انجام کلیه کارهای مربوط به آن و مراجعه و پیگیری مداوم با معاونت تحقیقات و فناوری، واحد حراست، واحد مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه و واحد قراردادهای معاونت توسعه

  • بررسی و پیش‌بینی نیازهای کتابخانه‌ها و پیشنهاد در تأمین بودجه سالانه و همکاری در جهت تحقق برنامه‌ها، خرید منابع، نظارت و پیگیری  امور مربوط به خرید کتاب و منابع و سفارشات.

  • پیگیری جذب بودجه نیمه دوم  1403 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد

  • مدیریت، برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، نظارت و کنترل فعالیت‌های کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه

  • پیگیری و نظارت و تکمیل اطلاعات شاخص‌های مرکز توسعه و هماهنگی مطالعات و انتشارات علمی در ارزشیابی تحقیقات و فناوری سال1402

  • نظارت بر اجرای فرآیند آموزش به صورت  حضوری و مجازی برای اعضاء هیأت‌علمی و کارکنان و کاربران

  • ارتباط با کتابخانه‌های اقماری و دریافت مشکلات آن‌ها و راهنمایی جهت بهبود عملکرد

  • پیگیری و تمدید اشتراک کتابخانه دیجیتال گیگالیب به منظور دسترسی به مقالات و پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس

  • پیگیری تفاهم‌نامه کتابخانه مجازی با شرکت یابش

  • مکاتبات اداری با سازمان‌ها، مؤسسات و کتابخانه‌ها

بخش امانت

 

 

  • اداره شیفت عصر کتابخانه

  • تهیه عکس از سیستم‌های کتابخانه برای اخبار وب‌سایت کتابخانه

  • تهیه و تنظیم راهنمای رزرو کتاب

بخش خدمات فنی

منابع چاپی

 

  • همکاری با میز امانت

  • دریافت لیست درخواستی کتابهای لاتین از طریق ایمیل و یکپارچه کردن تمام لیست خرید در اکسل و مقایسه قیمت منابع در خواستی لاتین با ناشرین مختلف 

منابع الکترونیک

 

  • سازماندهی و آماده‌سازی کتاب و مقالات الکترونیکی خریداری شده جهت ورود به نرم‌افزار کتابخانه مجازی

  • سفارش، خرید و تهیه لیست کتاب‌های هوش مصنوعی جهت اطلاع‌رسانی در سایت کتابخانه

  • چک کردن روزانه درخواست کتب و مقالات رسیده از طریق ایمیل و درخواست‌های موردی سایر کتابخانه‌ها

  • محاسبه قیمت‌های خریداری سه سال اخیر از یابش جهت برآورد قیمت‌ها و تعداد مقالات خریداری شده جهت تمدید مجدد قرارداد

  • انجام کارهای مربوط به وبینارهای برگزار شده در کتابخانه مرکزی: هماهنگی با مدرسان، تنظیم تاریخ برگزاری وبینار هماهنگی جهت اطلاع رسانی، ثبت‌نام و ورود اطلاعات در سامانه certificate، صدور گواهی‌ها و....

  • برگزاری اولین مدرسه تابستانه پژوهش محور بامداد 17 الی 21 شهریور ماه

  • همکاری با میز امانت کتابخانه

بخش پایان‌نامه

 

 

 

شلف‌خوانی کتابخانه‌های تابعه:

  • آموزش حضوری مرحله اول شلف‌خوانی در  11 کتابخانه تابعه

  • بازدید از کتابخانه‌ها جهت نظارت بر روند شلف‌خوانی به همراه ریاست

  • آموزش حضوری مرحله دوم شلف‌خوانی در کتابخانه های پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، شهید بهشتی، افضلی‌پور که مرحله اول را تمام کرده‌اند. 

  • راهنمای تلفنی و تصویری در تمامی مراحل

  • ارسال فایل خام گزارش نهایی برای کتابخانه‌ها از طریق ایمیل

  • جمع‌آوری و آماده‌سازی فایل های بارکدهای خوانده شده کتب و بارگذاری در اپلیکیشن و دریافت خروجی کسری و مفقودی

  • تحویل فایل های کسری و مفقودی به مسئولین کتابخانه های پیراپزشکی ، داروسازی، شهید بهشتی، دندانپزشکی، افضلی‌پور، رسیدگی به آن‌ها

  • دریافت گزارش نهایی شلف‌خوانی دانشکده پیراپزشکی و داروسازی

همکاری با ریاست کتابخانه:

  • آماده‌سازی و ارسال عملکرد بهار 1403 و ارسال برای ریاست

  • بازدید حضوری از کتابخانه طب سنتی و رسیدگی به امور مربوط به آن و رفع اشکال برنامه کتابخانه و همکاری با خانم میلادی جهت ساماندهی آن کتابخانه ( طی 3 نوبت )

  • تکمیل فرم جشنواره ملی تجارب برتر و ارسال برای ریاست

  • تهیه گزارش اکسل و ساماندهی فایل از 495 نسخه پایان‌نامه فارسی و 5 نسخه پایان‌نامه لاتین از مرداد 1402 تا مرداد 1403 و تحویل به بخش سایت جهت بارگذاری در سایت کتابخانه مجازی

  • تنظیم لیست همکاران شرکت‌کننده در کلاس‌های حضوری معاونت و ارسال برای ریاست

  • آماده‌سازی فایل آمار تعداد صندلی‌ها و فضای فیزیکی کتابخانه‌ها از فرابر و ارسال برای ریاست

  • آماده‌سازی شرح وظایف بخش پایان‌نامه‌ها و سمعی‌بصری  و ارسال برای ریاست

  • تهیه آمار آخرین پایان‌نامه‌های فارسی و لاتین و ارسال برای ریاست

  • اسکن متفرقه مدارک و نامه‌ها و ارسال برای ریاست

  • شرکت در جلسه هم‌اندیشی کتابخانه‌ها در کتابخانه شهید بهشتی

  • بازدید از کتابخانه انجمن نابینایان به همراه ریاست

  • تکمیل فایل بررسی شاخص‌های سامانه libval و ارسال برای ریاست

  • بررسی و اصلاح فایل فرم " تعهدنامه اتصال به پنجره وزارت‌خانه " و ارسال برای ریاست

  • تهیه گزارش از ورود اطلاعات کتاب‌های خریداری شده از نمایشگاه به برنامه کتابخانه مربوط به 6 کتابخانه تابعه و ارسال برای ریاست

  • تهیه گزارش از کتب وجین شده 6 ماه اول سال کتابخانه مدیریت و ارسال برای ریاست

  • تنظیم برنامه شیفت میز امانت و ارسال برای ریاست

  • همکاری با بخش حسابداری کتابخانه مرکزی جهت ساماندهی فاکتورهای نمایشگاه

  • همکاری با میز امانت کتابخانه

بخش سایت

 

 

 

به‌روزرسانی وب‌سایت‌ها

  • ایجاد وبینارهای 1403 در قسمت وبینارها

  • به‌روزرسانی کتابخانه مجازی در ایجاد پایگاه سلامت معنوی و اضافه کردن مقالات و وبینارهای مربوطه

  • ویرایش فایل اکسل پایان‌نامه‌های 1402در کتابخانه مجازی دانشگاه به‌صورتی که در پایان‌نامه فارسی اول عنوان فارسی، سپس عنوان لاتین نمایش داده شود و در پایان‌نامه‌های لاتین اول عنوان لاتین، سپس عنوان فارسی، با تاریخ میلادی در اولویت سپس تاریخ شمسی نمایش داده شود.

  • الحاق محتوای آموزشی 8 وبینار در وبینارهای 1403

  • به‌روزرسانی وب‌سایت کتابخانه مرکزی در تصحیح شماره‌های داخلی و به‌روزرسانی آمار کتاب و مقالات چاپی کتابخانه

  • تصحیح ساعت کاری

  • اضافه کردن"کتابخانه هوشمند حوزه سلامت"  و موارد مربوط به آن طبق شاخص مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی در وب‌سایت کتابخانه مرکزی

  • اضافه کردن"ارتقای خدمات دیجیتال در کتابخانه‌ها" و موارد مربوط به آن طبق شاخص مرکز توسعه و ... در وب‌سایت کتابخانه دیجیتال

  • ایجاد 9 وبینار در قسمت وبینارهای 1403

ارسال ایمیل یا تماس برای انجام و پیگیری کارها

  • تماس با IT معاونت  تحقیقات و فناوری (4 مورد)

  • تماس با شرکت یابش (3 مورد)

گزارش عملکرد

  • تهیه گزارش عملکرد سه‌ماهه اول 1403

  • تجمیع، ویرایش و بارگذاری گزارش عملکرد سه ماهه اول 1403

  • ویرایش و یکسان‌سازی فایل شرح وظایف همکاران

  • بررسی گزارش ارسالی یابش، آمار دانلود و بازدید از کتابخانه مجازی از سال 1400 تا 1403 و تهیه آمار درخواستی با تهیه جدول و نمودار

  • ارائه آمار نهایی دانلود و بازدید از کتابخانه مجازی در بازه سه ساله با حذف کارکرد همکاران و تهیه جدول و نمودار جدید

انجام امور محوله

  • تهیه خروجی CSV از مقالات، ایبوک‌ها و وبینارهای کتابخانه مجازی

  • ویرایش تفاهم‌نامه شرکت یابش

  • تهیه شیوه‌نامه بخش مشاوره اطلاع‌رسانی پزشکی و تکمیل و اصلاح آن طبق موارد خواسته شده سرپرست کتابخانه

  • اصلاح فایل اکسل شرکت‌کنندگان در وبینار ارگونومی، استخراج کدملی در ستون مجزا و حذف موارد تکراری

  • مرور فایل اکسل در مورد آیتم‌های ارزشیابی libval و تکمیل نظرات در مورد آن

  • تکمیل ارزیابی 1403 و ارسال به مدیریت کتابخانه

  • همکاری با میز امانت کتابخانه

 

بخش سفارشات

 

 

  • دریافت لیست خرید کتاب واحدها (13مرکز) از طریق ایمیل

  • چک کردن و ورود اطلاعات مربوط به  لیست خرید مراکز به صورت اکسل و ورد

  • یکپارچه کردن  تمامی لیست خرید مراکز در اکسل و مرتب نمودن آن‌ها براساس ناشر

  • ورود و مرتب‌سازی اطلاعات براساس فاکتور خرید (14 فاکتور)

  • تهیه درخواست خرید بر اساس ناشرین

  • کپی از فاکتورها، فیش پرداختی، آماده نمودن سندهای  خرید کتابخانه مرکزی  جهت تحویل به معاونت

  • تهیه خلاصه سند براساس ناشر و مبلغ خریداری شده و در نهایت جمع کل خریدها جهت تحویل به معاونت پژوهشی

  • جمع‌آوری تمام امضاها مربوط به سندهای خریداری شده و در نهایت تحویل به بخش مالی معاونت پژوهشی جهت بررسی

  • همکاری با بخش امانت

آمار وبینارها و کارگاه‌های آموزشی