شنبه 17 خرداد 1404
تاریخ ایجاد: سه شبه 4 دی 1403   تاریخ بروزرسانی: چهار شنبه 7 خرداد 1404    تعداد بازدید : 72

گزارش عملکرد سه ماهه سوم سال 1403 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد

گزارش عملکرد سه‌ماهه سوم سال 1403 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد به شرح زیر است، جهت دریافت فایل PDF گزارش اینجا کلیک کنید.

مدیریت کتابخانه

  • پیگیری و نظارت بر انجام شلف‌خوانی الکترونیک کتابخانه‌های واحدهای تابعه دانشگاه

  • پیگیری جهت فراخوان همکاری با کتابخانه مرکزی دانشگاه جهت ارائه خدمت شیفت عصر

  • پیگیری و ساماندهی امور مربوط به کتابخانه طب ایرانی

  • پیگیری و اطلاع‌رسانی اولين کنفرانس مهارت‌های سواد اطلاعاتی در قرن 21

  • پیگیری و برگزاری جلسات نشست‌های هم‌اندیشی رؤسای کتابخانه‌های واحدهای تابعه دانشگاه 

  • پیگیری مصوبات جلسات نشست‌های هم‌اندیشی رؤسای کتابخانههای واحدهای تابعه دانشگاه

  • پیگیری و حضور کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد در ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید از 28 لغایت 30 مهر به منظور آشنایی دانشجویان با فعالیت‌های کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های واحدهای تابعه .

  • پیگیری جذب بودجه نیمه دوم 1403 کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد جهت خرید کتب لاتین مورد نیاز واحدها

  • برگزاری مراسم هفته کتاب و کتاب‌خوانی و مراسم تقدیر از کتابداران دانشگاه، به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، با حضور مشاور سرپرست دانشگاه در امور ستادی، 21 آبان ماه در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه 

  •  اجرای طرح بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب  به مناسبت "هفته کتاب و کتاب‌خوانی" با هدف تکریم اعضاء، طرح بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب‌های در دست امانت

  •  همکاری با گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی به منظور برگزاری وبینارهای هفته کتاب و کتاب‌خوانی و هفته پژوهش

  • بازدید آقای دکتر سید حسن افتخار واقفی ریاست محترم دانشکده پزشکی مهندس افضلی‌پور به مناسبت بزرگداشت هفته‌ی  کتاب و کتاب‌خوانی و تقدیر از کتابداران کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه

  • برنامه‌ریزی و برگزاری 12 کارگاه آموزشی آشنایی با کتابخانه دیجیتال گیگا و خدمات کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های واحدهای تابعه دانشگاه در واحدهای تابعه دانشگاه

  • پیگیری و تهیه کتب لاتین بخش ارتوپدی بیمارستان شفا برای راه‌اندازی بخش فلوشیپ زانو بیمارستان شفا

  • پیگیری و تهیه کتب فارسی مورد نیاز دانشکده پرستاری و مامایی رازی کرمان

  •  مدیریت، برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، نظارت و کنترل فعالیت‌های کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه

  • نظارت بر اجرای فرآیند آموزش به‌صورت حضوری و مجازی برای اعضاء هیأت‌علمی، کارکنان و کاربران

  • ارتباط با کتابخانه‌های اقماری و دریافت مشکلات آن‌ها و راهنمایی جهت بهبود عملکرد

  • پیگیری تفاهم‌نامه کتابخانه مجازی با شرکت یابش

  • مکاتبات اداری با سازمان‌ها، مؤسسات و کتابخانه‌ها

بخش امانت

 

 

  • اداره شیفت عصر کتابخانه

  • تهیه عکس از جلسات و بازدیدهای کتابخانه برای اخبار وب‌سایت کتابخانه

  • برپایی وآماده‌سازی غرقه کتابخانه مرکزی برای استقبال از دانشجویان ورودی جدید مهر1403

  • آموزش همکاران و دانشجویان بخش امانت

بخش خدمات فنی

منابع الکترونیک

 

  • سازماندهی و آماده‌سازی کتاب و مقالات چاپی جهت ورود به نرم‌افزار کتابخانه پارس‌آذرخش

  • سازماندهی و آماده‌سازی کتاب و مقالات الکترونیکی خریداری شده جهت ورود به نرم‌افزار کتابخانه مجازی

  • ورود اطلاعات کتاب‌های الکترونیکی گروه آموزش پزشکی به نرم‌افزار کتابخانه 60 عنوان

  • چک کردن روزانه درخواست کتب و مقالات رسیده از طریق ایمیل و درخواست‌های موردی سایر کتابخانه‌ها و گروه‌های آموزشی

  • انجام کارهای مربوط به وبینارهای برگزار شده در کتابخانه مرکزی: هماهنگی با مدرسان، تنظیم تاریخ برگزاری وبینار هماهنگی جهت اطلاع‌رسانی، ثبت‌نام و ورود اطلاعات در سامانه certificate، صدور گواهی‌ها و....

  • انجام امور محول شده از طرف ریاست کتابخانه

  • همکاری با بخش فنی کتابخانه

  • همکاری با میز امانت کتابخانه

بخش پایان‌نامه

 

 

 

شلف خوانی کتابخانه های تابعه:

  • بازدید از کتابخانه‌ها جهت نظارت بر روند شلف‌خوانی به همراه ریاست

  • آموزش حضوری مرحله دوم شلف‌خوانی در کتابخانه‌های بیمارستان باهنر، مدیریت، شفا، که مرحله اول را تمام کرده‌اند. 

  • راهنمای تلفنی و تصویری در تمامی مراحل

  • ارسال فایل خام گزارش نهایی برای کتابخانه‌ها از طریق ایمیل

  • جمع‌آوری و آماده‌سازی فایل‌های بارکدهای خوانده شده کتب و بارگذاری در اپلیکیشن و دریافت خروجی کسری و مفقودی برای کتابخانه‌های باهنر، مدیریت، دندانپزشکی، شفا

  • دریافت گزارش نهایی شلف‌خوانی شهید بهشتی، افضلی‌پور، داروسازی، باهنر، دندانپزشکی

همکاری با ریاست کتابخانه:

  • آماده‌سازی و ارسال عملکرد تابستان 1403 و ارسال برای ریاست

  • بازدید حضوری از کتابخانه طب سنتی و راه‌اندازی سیستم جستجوی منابع و مطالعه پایان‌نامه

  • تنظیم لیست همکاران شرکت‌کننده در کلاس‌های حضوری معاونت و ارسال برای ریاست

  • اسکن متفرقه مدارک و نامه‌ها و ارسال برای ریاست

  • شرکت در جلسه هم‌اندیشی کتابخانه‌ها در کتابخانه پیراپزشکی

  • تنظیم برنامه شیفت میز امانت و ارسال برای ریاست

  • تهیه آمار از کتاب‌های برگشتی 3 ماه تابستان و ارسال برای ریاست

  • تهیه راهنمای گام به گم تمدید کتاب و ارسال برای ریاست

  • اصلاح و بازنویسی عملکرد کتابخانه طب سنتی و ارسال برای ریاست

  • تهیه گزارش از دیرکرد میز مانت کتابخانه مرکزی و کتابخانه طب ایرانی و ارسال برای ریاست

  • اصلاح و بازنگری فراخوان جهت برگشت کتب منابع طب ایرانی

  • شرکت در ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید به مدت 3 روز

  • تهیه گزارش کارکرد امانت کتابخانه مدیریت و ارسال برای ریاست

  • همکاری با ریاست جهت برگزاری مراسم روز کتابدار

  • تهیه گزارش از منابع با مالکیت مرکز مطالعات و ارسال برای ریاست

  • آموزش کارآموز کتابداری و همکاران

  • بررسی 67 نسخه پایان‌نامه ارسالی از مرکز تحقیقات در برنامه کتابخانه و موجودی بخش پایان‌نامه‌ها

  • بررسی و طراحی سطح دسترسی مطالعه و دانلود کتاب‌های الکترونیک آموزش پزشکی

  • طراحی راهنمای دریافت فایل تأیید پروپوزال و ارسال برای ریاست

  • تهیه آمار از منابع و تجهیزات کتابخانه‌ها و ارسال برای ریاست

  • همکاری با بخش حسابداری کتابخانه مرکزی بررسی فاکتورهای کتب لاتین

  • همکاری با بخش خدمات فنی کتابخانه مرکزی جهت سازماندهی و آماده‌سازی منابع

  • همکاری با میز امانت کتابخانه مرکزی

بخش سایت

 

 

 

به‌روزرسانی وب‌سایت‌ها

  • ایجاد 18 وبینار در قسمت وبینارهای 1403

  • اصلاح ساعت کاری

  • ورود پرسش از کتابدار در وب‌سایت کتابخانه مرکزی

ارسال ایمیل یا تماس برای انجام و پیگیری کارها

  • تماس با IT معاونت  تحقیقات و فناوری (3 مورد)

  • تماس با شرکت یابش (2 مورد)

​گزارش عملکرد

  • تهیه گزارش عملکرد سه‌ماهه دوم 1403

  • تجمیع، ویرایش و بارگذاری گزارش عملکرد سه ماهه دوم 1403

انجام امور محوله

  • ورود قیمت 92 مورد از انتشارات عابدینی در فایل اکسل و ارسال به ریاست

  • همکاری با میز امانت و خدمات فنی کتابخانه

  • برگزاری مراسم روز کتابدار، شرکت در جلسه سازمان مرکزی

بخش سفارشات

 

 

  • دریافت لیست خرید کتاب واحدها (5 مرکز )

  • ارسال لیست کتاب‌های درخواستی کتابخانه‌ها در ایتا به ناشرین

  • تماس با ناشرین جهت خریداری کتاب‌های درخواستی

  • پرداخت وجه فاکتور و ارسال تصویر فیش پرداختی در ایتا برای ناشرین

  • هماهنگی و پیگیری کتاب‌های خریداری شده از ناشران

  • دریافت کتاب‌ها و چک کردن آن‌ها بر اساس فاکتور و لیست درخواستی

  • تفکیک کتاب‌ها بر اساس لیست درخواستی واحدها جهت ارسال به کتابخانه‌ها

  • تهیه در خواست خرید لیست کتاب‌های هر واحد جهت امضا و تحویل به واحد مربوطه

  • وارد کردن اطلاعات لیست خرید در برنامه اکسل و ورد

  • تهیه در خواست خرید و صورت‌جلسه جهت ارائه به بخش مالی معاونت پژوهشی

  • تهیه خلاصه سند و جمع مبالغ خریداری شده جهت تسویه حساب به بخش مالی معاونت پژوهشی 

  • کپی از فاکتورها، فیش پرداختی، پانچ و ضمیمه کردن فرم درخواست‌های خرید، صورت‌جلسه و خلاصه سند جهت تحویل به معاونت

  • جمع‌آوری امضاهای مربوط به سندهای خریداری شده و در نهایت تحویل به بخش مالی معاونت پژوهشی جهت بررسی

  • اعلان گزارشات مربوط به خرید واحدها به سرپرست کتابخانه

  • همکاری با بخش فنی (آماده‌سازی کتاب‌ها) جهت ورود اطلاعات

  • دریافت کتاب‌های اهدایی و تعمیر کتاب‌های فرسوده

  • همکاری با بخش امانت

آمار وبینارها و کارگاه‌های آموزشی